6 jan. 2013

Ett porträtt av Lennart Nilsson

Ikväll fastnade jag i dokumentären om Lennart Nilsson, en av våra mest kända fotografer som fortfarande är aktiv trots sin ålder på 90. Ingen har väl missat hans bilder i serien Ett barn blir till!? Tydligen var programmet en repris av del 1 av 2 från den 30 dec, men den finns att se på SVTplay fram till midnatt om du inte har annat för dig. Direktlänk till programmet finns här. I nuläget vet jag inte när del 2 sänds men det gäller väl att hålla ögonen öppna.

Gå gärna in på Lennarts egen hemsida och kika runt på fantastiska bilder.

Spaceman, 13 weeks. (1965)
Foto: Lennart Nilsson
Lånad från Lennarts egen hemsida.

3 kommentarer:

  1. Hej,
    hoppas att allt är bra med dig!
    Del 2 visades den 6/1 på kvällen, den finns nog på SVTPlay nu.
    Härliga bilder från sanatoriet, blir sugen på att åka dit men hur funkar det? Är det bara till att knalla in eller bör man fråga någon om lov? Hur gjorde ni?
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan, jag fastnade också för detta program om denna fantastiska fotograf. Undrar om du la på minnet "uppfinnarna" som hjälper honom att skapa specialinstrument etc vid fotografering. Jag skulle vilja komma i kontakt med dem om det går

    kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    jag undrar om du kommer ihåg de sk uppfinnarna som hjälper honom med specialinstrument etc som också arbetade för karolinska institutet. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dem om det går

    kram Ylva

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! =)