10 dec. 2012

Vackraste vintersverige

I lördags satt jag i bil på väg genom Skåne och Halland för att ta mig till Halmstad för en spa-helg. Himlen var blå och på träd och mark låg gnistrande vit snö. Jag kände riktigt hur allt det vackra spratt till i min kropp. Jag ville inget hellre än bege mig ut och fotografera. Men kameran låg hemma och jag och sällskapet i bilen hade annat syfte med bilturen så det gällde att insupa så mycket som möjligt av allt fint på annat sätt. Mobilkameran fick göra en del av jobbet men med en bil i rörelse är det inte alltid så lätt... Några bilder fick jag till ändå, tycker jag.
På vägen hem var himlen allt annat än blå och klar eftersom ett snöoväder hade börjat ta sig in över landskapet. Snön på träden hade rasat och snö yrde i luften. Det är bara att hoppas på lite mer blå himmel framöver så vi kan njuta ordentligt av vackert vinterväder igen.





1 kommentar:

  1. Vilket fantastiskt väder!! Den himlen kom aldrig till Smauland.

    Så klart att det var krympisar! Det hade jag visst glömt precisera :o)

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! =)