20 juli 2014

Nytt projekt på gång

Hösten 2011 gick jag en kurs i fotografi på Malmö högskola under en termin. I slutet av den gjorde jag ett projekt som jag senare ställde ut under konstrundan på Österlen påsken 2012 med en repris på konstrundan 2013. Jag gjorde även en fotobok i begränsat antal exemplar som såldes i samband med utställningarna.

Projektet jag gjorde var en dokumentation av det ekohusbygge som min syster Mari och hennes Kim genomför i en bokskog på Österlen, den skog där utställningarna senare ägde rum. Nu har de gått in i en annan fas i bygget och arbetar med huvudbyggnaden. Det är detta bygge som nu kommer vara fokus i mitt nya projekt - en uppföljning av det projekt jag gjorde för snart 3 år sedan. Projektet handlar, precis som tidigare, om platsen, atmosfären, livet, ideal, livsval och prioriteringar. Min förhoppning är att det hela leder till en ny utställning till våren i bokskogen där på Österlen och en ny fotobok.

Tidigare utställningar har lett till flera intressanta möten med besökare med många kloka funderingar och stor nyfikenhet och jag ser fram emot att få sprida budskapet om att leva ett liv med aktiva och medvetna val vidare till fler nyfikna.

Stay tuned :)


1 kommentar:

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! =)